Dia 6 d’octubre comença la lliga de futbol per a persones amb discapacitats intel·lectuals: La Liga Genuine. Avui s’han reunit a la seu de LaLiga a Madrid representants dels 18 clubs que hi participaran en aquesta primera temporada. En aquesta trobada s’han tractat diferentes qüestions sobre aquesta lliga de futbol integrada per equips del col·lectiu DI.

Aquesta competició que començarà dia 6 d’octubre a Villarreal és una iniciativa integradora de responsabilitat social i pionera al món, que té com a objectiu, la normalització de la pràctica de futbol en el col·lectiu DI, el compromís del futbol professional amb aquest projecte socialment responsable i aconseguir que tots els clubs comptin amb un equip a LaLiga Genuine.

El Real Mallorca és un dels 18 equips que inaugurarà aquesta primera temporada 2017/2018 la competició juntament amb: Athletic Bilbao, RCD Espanyol, Club Atlético de Madrid, RC Deportivo de la Coruña, Real Sociedad, València CF, CA Osasuna, Villarreal CF, RCD Celta de Vigo, UD Las Palmas, Levante UD, CF Reus, Nàstic de Tarragona, Girona FC, Córdoba CF, SD Huesca i Rayo Vallecano.

La competició tendrà 4 fases a les següents dates i seus:

Del 6 al 8 d’Octubre – Villarreal

Del 19 al 21 de Gener – Tarragona

Del 13 al 15 d’Abril – Mallorca

Del 8 al 10 de Juny – Vigo

Aquesta lliga es jugarà amb la modalita de Futbol 8, en partits de 4 parts de 10 minuts cada una, i estarà integrada per 6 grups de 3 equips. En el cas del Real Mallorca, es troba al Grup C amb la Real Societat i l’Atlétic de Madrid.

Pel que fa a la classificació, no només sumaran els resultats esportius, sinó també les actituts positives que es mostrin durant els partits. Per això els equips comptaran cada jornada amb una serie de punts que premiaran el comportament i accions de fair play dels jugadors, entrenadors i afició.